luffaren

Direktlänk till inlägg 3 februari 2017

Man har ju fått några....

Av peter - 3 februari 2017 18:05

...kommentarer.

Genom åren....


På Jobbet.

På Servicekontoret.


De tre bästa och de som jag eventuellt skulle kunna lära mig nåt av är nog i rangordning:


Kunden som efter att ha varit hos mig i dåtidens lucka 22 och som förmodligen inte fick igenom det han ville göra och som på den tiden var ID-kort, berättade för vakten på väg ut från lokalen.

" Den där djäveln, han som sitter där borta i lucka 22, han som ser ut som Reinfeldt"

"Han är elak, men rättvis".


Sen så hade vi den för dagen nya vakten, som efter en halv dags iaktagande av mig kommer fram till mig på golvet och berättar för mig.

"Jag har stått här och kollat in dig här ett tag och kommit fram till att du och jag är jävligt lika som personer"

Jag undrade förstås vad han menade.

Han svarade.

"Vi är som Yesflaskan du och jag. Dryga och förbannat effektiva"


Sen så har vi den nya kollegan som hängt på mig ett tag på golvet, där jag på ett tidigt stadium gjort klart att mitt sätt är mitt sätt och att det står honom helt fritt att ta det han eventuellt skulle vilja ha av mitt sätt och lämna det av mitt sätt han inte vill göra till sitt sätt att ta folk.

Nu har han mer eller mindre lämnat mig helt och det är ju bra att folk finner sina egna vägar.

Men han gjorde det med orden.

"Sättet du snackar med människor och hur du tar dem skulle jag aldrig gå iland med, men när du gör det så fungerar det uppenbarligen"


När jag reflekterar kring sånt här.

För det är nämligen så att jag ägnar mig åt en slags självrannskan ibland, eftersom jag tror det är nyttigt för mig, dessutom så är det ju en del i min livslånga 12-stegsbehandling.

I vilket fall, så slår det här med "Joharis Fönster" mig återigen, hur bra den beskrivningen faktiskt är.

Det jag mest reflekterar kring är ju då oftast hur jag ser ut i andras ögon i det jag själv inte har så jävla mycket aning om.

Jag nödsakas konstatera att den bilden förmodligen inte helt överensstämmer med min egen och det är väl det som är själva vitsen med det här Johari?

För mig är det i alla fall oklart!

 


Har jag ett bekymmer som jag borde deala med, eller vad?

Eller kan jag fortsätta på inslagen väg?

Även här är det oklart!

Hjälp mig!


Eller är det bara så att jag är jävligt streetsmart?, jag vill ju gärna tro det!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peter - 18 juni 2019 19:01

...tid. Ulf Lundell och jag.... Över 35 år. Det är lång tid och tid betyder.     ("den vita viskningen", gitarren som heter så för att den är vit och knappast låter)   Han vet inte vem jag är. Jag tror jag vet vem han är.   198...

Av peter - 29 maj 2019 12:39

...ger sig på Försäkringskassan. Det verkar tillåtet för alla att göra det ideligen....   Nu har jag ju bara 1 dag kvar av min anställning där. Men ett litet försvarstal tänker jag ändå ge dem.   En organisation eller myndighet innehåller...

Av peter - 1 maj 2019 17:10

...igen! Vad är det de inte har fattat av historiebeskrivningen?   I åtminstonde 2 större städer i Sverige marcherar alltså nazister på 1'a maj 2019. Flera 100-tals. Jag kan inte annat än anta att de är väldigt lågbegåvade, men igångsatta a...

Av peter - 18 april 2019 18:42

...Paris! 2 ggr på tågluff i slutet av 80-talet.... 2 ggr på 00 talet som vuxen. Jag har varit inne i Notre Dame med min mamma. Jag föredrar dock Sacre Coeur.   Frankrike var länge mitt favvoritland näst efter Sverige. Numer är Frankrik...

Av peter - 25 februari 2019 16:48

...över saker och ting. Längre....   Det är därför den här bloggen slumrar så sött mest hela tiden. Nu när jag skulle logga in, så kom jag knappt ihåg lösenordet. Men nu blir det i alla fall av.   Det händer att det finns dagar då jag t...

Presentation


Den här bloggen är min självterapi. Mitt största problem i Livet är och kommer alltid att vara Peter. Det är min utgångspunkt i den här Bloggen. Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards