luffaren

Direktlänk till inlägg 25 juli 2018

Nu har jag....

Av peter - 25 juli 2018 16:31

...tagit del av sommaren.

Fullt ut...


Jag har nämligen badat.

Det var skönt!


Jag har semester idag(och endast idag) och efter att ha vaknat med ett rätt uselt humör har det nu svängt till det bättre.


Jag har en rätt så fantastisk arbetsplats.

Jag brukar säga att det är som att jobba på en flygplats.

Man möter människor från hela världen och det händer saker hela tiden.

Ingen dag är den andre lik.


Det här jobbet har varit väldigt nyttigt för mig på många sätt.

Många fördomar jag har haft genom livet har långsamt avlägsnats.

På min arbetsplats behandlas alla lika.

Ingen är bättre eller sämre än någon annan.

Ingen får gå före kön.


Om någon frågar mig vad som är det bästa med mitt jobb så svarar jag alltid:


I möten med andra människor så lär jag mig fantastiskt mycket om dem, men också om mig själv.

Framför allt så lär jag mig hur bra jag faktiskt har det.


På senaste tiden har jag försökt vidga vyerna en aning.

Jag har lätt för att komma i slang med människor och har därför gjort en alldeles egen liten Gallupundersökning om människors syn på Sverige.


Jag har frågat både den ena och den andre.

Svenskar såsom osvenskar, nyinflyttade såsom tillbakaflyttade.

I vissa fall har jag även vågat mig på att fråga dem som drar härifrån  


Jag skulle vilja säga att svaret är ganska så samstämmigt.

Det är väldigt mycket bra med Sverige.


Allt är givetvis inte bra.

Alla har det inte lika bra.

Men i det stora hela är tillståndet i det här landet väldigt bra faktiskt.


Men nu finns det ju en hel del människor som vill tuta i oss att det inte är så.

Det är samma människor som hör till ett visst parti.

Jag är tämligen säker på att om det partiet någon gång (Gud förbjude) fick otroligt mycket makt, så kommer de med största sannolikhet att lägga ned min arbetsplats.


Den skulle nog sticka dem i ögonen rätt så rejält.

En plats där alla behandlas lika.

Där vi hjälps åt och löser saker.

Möten med människor.

Dynamiken.


Det här partiet skrämmer mig.

Jag vet vad det kommer ur.

Och om man inte sov alldeles på historielektionerna under 1900-talet, så borde det skrämma en del andra.

Jag avfärdar inte deras ledning som galenpannor - tvärtom!

De är oerhört skickliga i det de vill förmedla för att nå den yttersta makten.


Deras budskap slår an.

Det är alldeles tydligt det.

Klassisk politik från det bruna 30-talet.


"allt är förbannat illa med allting och det är det politiska etablissemangets fel.

För att inte nämna de som inte ser ut som oss, de- de ska inte ens få finnas, de är vår fiende - roten till allt ont"


Jag är inte naiv, politiskt korrekt och jävlar i min själ är jag inte heller blåögd.

Vi har feta problem med vissa saker i Sverige som vi måste lösa.

Det handlar om brott, invandring, integration, vård, omsorg och bostadspolitik m m....


Faktum kvarstår dock!

Det går jävligt bra för Sverige.


Sluta upp med svartmålningen av Sverige som hör domedagsprofeter och olyckskorpar till.

Vill någon verkligen bli som dem?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peter - 18 juni 2019 19:01

...tid. Ulf Lundell och jag.... Över 35 år. Det är lång tid och tid betyder.     ("den vita viskningen", gitarren som heter så för att den är vit och knappast låter)   Han vet inte vem jag är. Jag tror jag vet vem han är.   198...

Av peter - 29 maj 2019 12:39

...ger sig på Försäkringskassan. Det verkar tillåtet för alla att göra det ideligen....   Nu har jag ju bara 1 dag kvar av min anställning där. Men ett litet försvarstal tänker jag ändå ge dem.   En organisation eller myndighet innehåller...

Av peter - 1 maj 2019 17:10

...igen! Vad är det de inte har fattat av historiebeskrivningen?   I åtminstonde 2 större städer i Sverige marcherar alltså nazister på 1'a maj 2019. Flera 100-tals. Jag kan inte annat än anta att de är väldigt lågbegåvade, men igångsatta a...

Av peter - 18 april 2019 18:42

...Paris! 2 ggr på tågluff i slutet av 80-talet.... 2 ggr på 00 talet som vuxen. Jag har varit inne i Notre Dame med min mamma. Jag föredrar dock Sacre Coeur.   Frankrike var länge mitt favvoritland näst efter Sverige. Numer är Frankrik...

Av peter - 25 februari 2019 16:48

...över saker och ting. Längre....   Det är därför den här bloggen slumrar så sött mest hela tiden. Nu när jag skulle logga in, så kom jag knappt ihåg lösenordet. Men nu blir det i alla fall av.   Det händer att det finns dagar då jag t...

Presentation


Den här bloggen är min självterapi. Mitt största problem i Livet är och kommer alltid att vara Peter. Det är min utgångspunkt i den här Bloggen. Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards