luffaren

Alla inlägg under april 2019

Av peter - 18 april 2019 18:42

...Paris!

2 ggr på tågluff i slutet av 80-talet....

2 ggr på 00 talet som vuxen.

Jag har varit inne i Notre Dame med min mamma.

Jag föredrar dock Sacre Coeur.


Frankrike var länge mitt favvoritland näst efter Sverige.

Numer är Frankrike ersatt på den positionen av Spanien sen flera år.


Förbannat trist att Notre Dame brunnit.


Ännu mer trist att "the haters" såg sin chans att hata och polarisera bakom sina tangentbord och mobilknappar.

Det tog inte ens en timme innan det skylldes på muslimer och terror.

Att en olycka i renoveringsarbetet tycks ligga bakom branden i Notre Dame spelade såklart ingen roll för de högerextrema som genast började sprida konspirationer om religionskrig i sociala medier.

Västvärldens undergång var nära!


Olyckskorpar kraxade från sina lövfattiga träd kring ankdammens vassruggar runt om här i Sverige.

Snart skulle det vara Sveriges tur.

Vänta bara.

Extremhögern är just snygg.

Jag tror inte ens de gillar Sverige.

Man gillar bara hat.


Estonia sänktes av en rysk Ubåt.

Det störtade inga flygplan in i World Trade Center.

Och Sveriges Riksdag vill att Sverige ska bli muslimskt.


Kom igen, kom igen, hör ni inte hur jävla korkat det låter?


Frankrike har sina sociala problem.

Sverige också!


Med att hata och ljuga bakom skärmar är inte vad vi behöver.

Det är bara en sak.

Fegt!


Jag tänker tona ned den nyktra alkoholisten Peter som funnits som en lapp i pannan på mig.

Jag har snackat färdigt om det där.

Inga mer föredrag.

Nu tänker jag bli mer anonym.

Det blev för stort.

Nog nu.


Dags att bli Peter.

Vem det nu är?


Jag är utsatt för en jätteattack av en liten smurf.

Det kommer att sluta med att smurfen kommer att smurfa vidare och att jag kommer att smurfa kvar.



Presentation


Den här bloggen är min självterapi. Mitt största problem i Livet är och kommer alltid att vara Peter. Det är min utgångspunkt i den här Bloggen. Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards