luffaren

Alla inlägg under september 2018

Av peter - 13 september 2018 15:11

...Nation.

Men varje stor Nation måste göra upp med sitt förflutna för att kunna förbli en stor Nation.


Spaniens problem idag är att jag tycker att man inte har gjort det.

Man kan inte ha omärkta massgravar från ett inbördeskrig som fortfarande sårar den spanska folksjälen.

De döda måste få komma hem för att såret ska kunna läka.


Jag vill inte se Spanien brytas sönder.

Risken finns att det kan bli så.


Jag vill att det ska förbli som det är.

Ett helt Spanien!

 



Inbördeskriget finns kvar.

Det ligger som ett moln som maler och trycker på i vardagen.

Jag tänker mycket på det när jag är där.

Hur det såg ut då, hur det kändes.

Broder mot broder, vän mot vän.

Ett sällamt mördande!

 


Nu är jag hemma sedan några dagar, men jag längtar redan tillbaka.

Kontrasten från att nöta skorna på en dammig camino till det här, vad det nu är - är monumental.

 


Från att ha allt jag behöver i en ryggsäck tvingas jag nu vänja in mig mot en vardag med allt vad det innebär.

Ett överflöd av saker, måsten och intryck

Från att ha bara mig och Sabine att ta hänsyn till måste jag nu möta människor igen.

Människor som vill mig något.


Det blir ingen lätt återanpassning.

   


Nu har jag gjort den här vandringen för 5'e gången.

Jag kommer göra det igen.

Om allt blir som tänkt så ska jag göra det med brorsan i vår.


Om jag lärt mig något den här gången som jag inte lärt mig förut?

Ja, jag har lärt mig att jag måte ta fler uppförbackar innan nästa gång jag ger mig iväg.

Det jag också lärt mig att det inte är någon hit att gå caminon med en eländig mage från dag 1.

Den var som en gasfylld spärrballong som hotade med vulkaniska utbrott ständigt och jämnt.

36 grader celsius utan någon som helt skugga är varmt, väldigt varmt, det har jag också lärt mig.

 


Jag har träffat festliga snubbar, som den här liraren från Taiwan.

 


Jag har sett ändlöst vackra saker.

 

 

 


Jag har mött mig själv.

 


Det andliga.

 


Här hemma pågår det politik.

En jävla röra i ankdammen.

Jag har gjort vad jag har kunnat för att bidra från min strandkant.

Nu ska jag försöka hålla mig borta.


På måndag - jobb.

Jag vill inte riktigt det.



Presentation


Den här bloggen är min självterapi. Mitt största problem i Livet är och kommer alltid att vara Peter. Det är min utgångspunkt i den här Bloggen. Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards