luffaren

Alla inlägg under december 2018

Av peter - 28 december 2018 19:33

...smällare och raketer.

Nu ska det tydligen totalförbjudas om jag är rätt underrättad....


Jag har ingen synpunkt på det egentligen.

Jag konstaterar bara att hundarna, Mattarna och Hussarna är känsligare idag än de var på 70-80 talet när jag och min generation smällde på.

Vi smällde på inte bara på Nyår.

Det var även Påsk och Valborg.

Inte kommer jag ihåg den här hunddebatten från då.

Inte alls, inga sura Mattar eller Hussar heller.


Nu ska jag ju vara alldeles ärlig.

Jag och hundar har aldrig varit särskilt kompartibla, det ska sägas, så kanske har mitt minne fördunklats en aning.

Men förbjud då skiten för all del, det blir åtminstonde jävligt skräpigt efteråt och nån ska ju plocka upp det också.


En annan grej som jag klurar på är också det här med Allmän Värnplikt.

Det har väl införts igen, även om den inte verkar så där väldigt Allmän?


Idag skulle nog befälen ha det svårt.

De skulle ju ideligen riskera att kränka de värnpliktiga.


Jag fick bädda om min säng otaliga ggr innan min Löjtnant inte kallade den för ett råttbo.

Det här med att åla medelst hasning på backen fick vi ju ockå göra så att armbågarna blödde.

Det förekom att befälen skrek på en oxå -  de kunde faktiskt kasta ur sig att man nog var rätt kass på det mesta.


Sånt som här ovan skulle få svårt att förekomma idag.

Det skulle ju vara påbud om kränkning hela tiden.


De har infört kölappssystem på Hemköp/paktetutlämningen där jag bor.

Det är bra, det var på tiden, det har varit oordnad kö där rätt länge och jag har fasat för att hämta mina paket.

Visserligen tycker jag de borde byta ut personalen oxå, för de är sällsamt långsamma.


Idag tryckte de i alla fram min nr 11.

Döm om min förvåning när en snubbe dansar fram före mig och säger att spel går före.

Va?


Mycket riktigt!

Tips, odds och hästar går före oss som ska hämta ut paket.

Inte heller behöver de alldeles uppenbart ha nån nummerlapp.

Det är tydligen skillnad på gamblers och oss i paketpöbeln.

Jag tycker det är orättvist!


Jag blev rätt kränkt faktiskt....

Av peter - 15 december 2018 09:39

...människor.

Karin Frostensson är en sådan....


Ni vet hon som är gift med den här kulturprofilen som dömts för våldtäkt, Arnault.

Svenska Akademin och all that shit.

Hon vittnade till hans fördel i Hovrätten.


Nu har det sipprat fram vad hon faktiskt sa där i Hovrätten.

Hon beskrev honom som en mycket varm, älskvärd och sympatisk människa.

Hon borde veta, eftersom hon levt 43 år med honom, säger hon.


Snarare är det nog de 43 åren av blåsning tillsammans med honom som hon försvarar, än själva maken i sig.

Att han varit notoriskt otrogen är väl ställt utan allt rimligt tvivel och att han våldtagit är väl synnerligen högst troligt, eftersom han fällts både i Tingsrätt och i Hovrätt.


Förmodligen är hon helt medberoendeskadad och då vet hon inte vem han är överhuvudtaget.


Det vet inte de kvinnor om de adressater som de tillskriver i landets fängelser heller.

De lockas helst av psykopater och dömda våldsbrottslingar.

Mördare av andra kvinnor går fint!


Breven går väl ut på att kvinnan känner honom, när ingen annan gör det.

Han är missförstådd, men hon förstår.

Jag vet inte vad såna här kvinnor(för det är övervägande kvinnor) failar i huvudet med.

Men pinsamt är det!


I de flesta andra angelägenheter tycker jag för övrigt bättre om kvinnor än om män.

För det första är de mycket vackrare, men framför allt så är de så mycket mer fredligare.


Jag har öroninflammation i höger öra.

Det väller ut demoner i en gulaktig klet därifrån.

Men antibiotika och fetvadd kommer nog att göra susen  


Jul om en vecka typ.

Jag gillar Jul.

Jag är nog vad man skulle kalla en Julromantiker.


God Jul allihopa!

Men ta det lugnt med spriten!

Det är barnens högtid framför allt.  

Presentation


Den här bloggen är min självterapi. Mitt största problem i Livet är och kommer alltid att vara Peter. Det är min utgångspunkt i den här Bloggen. Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards