luffaren

Alla inlägg den 5 februari 2017

Av peter - 5 februari 2017 12:09

...mig.

Mer än andra saker....


Något som stör mig och som har stört mig i ett par år vid det här laget är dessa ständigt återkommande kopierade statusuppdateringar på Facebook i form av något som närmast kan kallas digitala kedjebrev.

Kedjebrev är inget bra, det borde alla veta vid det här laget.

Dessa kedjebrev är i det närmaste direkt hotfulla.


Även om jag ibland faktiskt kan sympatisera till viss del med innehållet så upphör min sympati direkt när jag till slut läser att om jag inte kopierar eller klistrar, eller vad fan det är ursprungsförfattaren vill att jag ska göra, så kommer jag att upphöra med att vara en god människa eller helt sonika utraderas som vän.

Och har man dessutom den osannolika fräckheten att dela inlägget är man synnerligen illa ute.

I vissa fall känns det som om man inte är bättre värd än att brännas på bål.


Ofta handlar dessa kedjebrev om Cancer.

Jag vet om Cancer.

Båda mina föräldrar har haft det.

Det finns Cancer runt omkring mig hela jävla tiden, bland arbetskamrater och vänner.

Jag lär själv få det innan jag sträcker näsan i vädret.

Cancer är fan en viktigare och en otäckare sak än att jag ska behöva få ta del av det under sådana här förtäckta hot.


Så min uppmaning till mina vänner som sprider sån här dynga är:

Upphör med det!

Tänk efter.

Tänk för fan efter före.

Skriv något som ni själva står för och har författat, det är mycket modigare.

Men det är väl bäst att vara tydlig med en sak:

Ni riskerar inte uteslutning i någon form om ni inte gör det, ni riskerar bara min respekt, vad den nu kan vara värd 












Presentation


Den här bloggen är min självterapi. Mitt största problem i Livet är och kommer alltid att vara Peter. Det är min utgångspunkt i den här Bloggen. Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards