luffaren

Direktlänk till inlägg 29 januari 2017

Jag satt på....

Av peter - 29 januari 2017 16:54

...tunnelbanan.

Hem i fredags och klurade på ett eventuellt liv efter detta....


Just precis när jag satt där och kände mig lite vemodig, snart 50 bast och med ena foten i graven och allt det där, så råkade jag överhöra ett uppfriskande samtal.

Det som sas gjorde mig lite hoppfull faktiskt!


Mitt emot mig satt en ung tjej, rätt så söt i 25-årsåldern och pillade med sin mobil.

Hon var gravid i låt oss säga slutet, för hon såg väldigt trött ut.

Magen putade åt alla håll och det var där inuti det snackades.

Det var två röster inifrån magen, en tjej och en kille, tvillingar alltså.


Tjejen:

Tror du på ett liv efter födelsen?

Killen:

Självklart borde det väl finnas nåt, kanske är det därför vi ligger här inne och förbereder oss?

Tjejen:

Äh, det där är bara nonsens, vad skulle det vara för typ av liv?

Killen:

Ja, jag vet inte så noga, men det kommer att vara mer ljust därute och kanske kommer vi att ha andra sinnen än de vi har just nu...

Tjejen:

Jag tycker det låter absurt, vi har ju allt vi behöver härinne, det får vi ju med den här navelsträngen. 

Killen:

Jag tror i alla fall på ett liv där utanför och jag tror det kommer att vara helt annorlunda.

Tjejen:

Äh, bullshit!, jag tror bara på det jag ser här inne.

Och varför har ingen därutanför kommit tillbaka in här för att berätta för oss om ett liv därutanför i så fall?

Killen:

Nja, jag vet inte så noga, men jag är i alla fall säker på att vi kommer möta någon därute som kommer att vara vår Mamma och som kommer att ta hand om oss.

Tjejen:

Mamma?, äh, du e ju helrudis. Om i så fall denna Mamma skulle existera....vart är hon i så fall nu?

Killen:

Hon är överallt omkring oss!

Vi är en del av henne och det är inuti henne vi lever.

Tjejen:

Jag kan ju inte se henne, då är den enda logiska förklaringen att hon faktiskt inte finns.

Killen:

Jag ska ge dig ett litet tips.

Försök att vara helt tyst och focuserad.

Lyssna efter och koncentrera dig.

När jag gör så känns det ibland som om jag både kan höra och känna henne.

Det är något som kallas för närvaro och ibland kan jag faktiskt till och med känna hennes kärlek till oss.


Sen så var debatten där inne i tjejens mage över och det var tyst mellan Skanstull och Gullmarsplan.

När jag klev av vid Gullmars så klappade jag tjejen mitt emot på magen och sa att tvillingarna där innuti borde få lite Kebab till middag, för det hade de ärligen förtjänat.


Hon bara kollade på mig och såg liksom lite undrande och rädd ut.

Det var som om hon undrade vad jag led av.

Men i min själ andades det lite hopp och jag blinkade åt henne när jag klev av.

Hon bara skakade på huvudet och tittade ut genom rutan.


Men mig gjorde det inget, för jag hade fått ett hopp  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peter - 18 juni 2019 19:01

...tid. Ulf Lundell och jag.... Över 35 år. Det är lång tid och tid betyder.     ("den vita viskningen", gitarren som heter så för att den är vit och knappast låter)   Han vet inte vem jag är. Jag tror jag vet vem han är.   198...

Av peter - 29 maj 2019 12:39

...ger sig på Försäkringskassan. Det verkar tillåtet för alla att göra det ideligen....   Nu har jag ju bara 1 dag kvar av min anställning där. Men ett litet försvarstal tänker jag ändå ge dem.   En organisation eller myndighet innehåller...

Av peter - 1 maj 2019 17:10

...igen! Vad är det de inte har fattat av historiebeskrivningen?   I åtminstonde 2 större städer i Sverige marcherar alltså nazister på 1'a maj 2019. Flera 100-tals. Jag kan inte annat än anta att de är väldigt lågbegåvade, men igångsatta a...

Av peter - 18 april 2019 18:42

...Paris! 2 ggr på tågluff i slutet av 80-talet.... 2 ggr på 00 talet som vuxen. Jag har varit inne i Notre Dame med min mamma. Jag föredrar dock Sacre Coeur.   Frankrike var länge mitt favvoritland näst efter Sverige. Numer är Frankrik...

Av peter - 25 februari 2019 16:48

...över saker och ting. Längre....   Det är därför den här bloggen slumrar så sött mest hela tiden. Nu när jag skulle logga in, så kom jag knappt ihåg lösenordet. Men nu blir det i alla fall av.   Det händer att det finns dagar då jag t...

Presentation


Den här bloggen är min självterapi. Mitt största problem i Livet är och kommer alltid att vara Peter. Det är min utgångspunkt i den här Bloggen. Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards