luffaren

Direktlänk till inlägg 27 januari 2017

Gick nyss in på kvällstidningarnas...

Av peter - 27 januari 2017 20:22

...nätupplagor.

För att hitta något att uppröras kring och skriva om...


Att se Trump headlina med foto på båda ställena är upprörande nog.

Läste om att många tror han är psykopat.

Det är möjligt, men jag tror snarare han är knäpp i hela huvudet och även i håret.

En psykopat har ju åtminstonde en del välutvecklade hjärnceller.

Trump har inga!


Putin däremot är är nog en slags psykopat med narcissistisk personlighetsstörning och anledningen till det är nog att han är så förbannat kort i rocken och därför måste hävda sig med dumheter hela tiden.

 

Något som skrämmer mig väldigt mycket med dessa båda män är deras kvinnosyn.

Våld i hemmet skall tydligen bli knappt straffbart i Ryssland.

Vilka som slår vem i hemmiljö känner vi nog till.

 

Vad Trump tycker om kvinnor känner vi nog också till.

Hur hans fru verkar ha det tycker jag lyser tydligt genom tv-rutan.

Hon är hans Barbie.

 

"Det är vi som är motståndet", säger Bruce Springsteen.

Bra Bruce och han kan säga det eftersom det fortfarande råder demokrati i USA.

 

Vad man säger i Ryssland vet jag inte så noga, det är nog knappt nån som vågar

Där råder det nog snarast något som skulle kunna kallas för demokratur (betyder: ett statsskick som utger sig för att vara demokratiskt på ytan, men som i realiteten inte alls är det).

 

Moderaterna skall börja närma sig SD.

Det var väntat!

Det var nog början på slutet Moderaterna som stort parti de närmaste åren.

 

Kungen nobbar middag och Silvia skickar Carl Philip i sitt ställe.

Ingen ordning, eller så borde kungaparet gå i pension.

Det kan vara dem väl unt.

Jag tror aldrig att denna Kung velat vara Kung överhuvudtaget.

Att Silvia velat vara Drottning däremot, det har jag alltid varit säker på.

 

Mutbrott, våldsbrott och alla sorters sammanbrott.

Tidningarna fullständigt skriker åt mig.

Känner att jag börjar bli lite likgiltig.

Känner att det inte är bra att känna just så.

 

Det har varit en rörig vecka på Servicekontoret.

Mycket kundtryck och nu dessutom oroligt hos många arbetskamrater.

Jag har fått göra skäl för lönen, både den vanliga och den fackliga.

 

Det är glädjande att se andra saker gå framåt.

Som det att de som man lever med mår bättre och bättre.

Bra vecka för min familj och för de jag tycker så oerhört mycket om.

 

Ikväll kommer min dotter.

Jag har ställt tulpaner i rummet där hon ska sova.

 

Igår hade jag ett viktigt möte.

Ett kort, men viktigt.

Jag ska vårda det.

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peter - 18 juni 2019 19:01

...tid. Ulf Lundell och jag.... Över 35 år. Det är lång tid och tid betyder.     ("den vita viskningen", gitarren som heter så för att den är vit och knappast låter)   Han vet inte vem jag är. Jag tror jag vet vem han är.   198...

Av peter - 29 maj 2019 12:39

...ger sig på Försäkringskassan. Det verkar tillåtet för alla att göra det ideligen....   Nu har jag ju bara 1 dag kvar av min anställning där. Men ett litet försvarstal tänker jag ändå ge dem.   En organisation eller myndighet innehåller...

Av peter - 1 maj 2019 17:10

...igen! Vad är det de inte har fattat av historiebeskrivningen?   I åtminstonde 2 större städer i Sverige marcherar alltså nazister på 1'a maj 2019. Flera 100-tals. Jag kan inte annat än anta att de är väldigt lågbegåvade, men igångsatta a...

Av peter - 18 april 2019 18:42

...Paris! 2 ggr på tågluff i slutet av 80-talet.... 2 ggr på 00 talet som vuxen. Jag har varit inne i Notre Dame med min mamma. Jag föredrar dock Sacre Coeur.   Frankrike var länge mitt favvoritland näst efter Sverige. Numer är Frankrik...

Av peter - 25 februari 2019 16:48

...över saker och ting. Längre....   Det är därför den här bloggen slumrar så sött mest hela tiden. Nu när jag skulle logga in, så kom jag knappt ihåg lösenordet. Men nu blir det i alla fall av.   Det händer att det finns dagar då jag t...

Presentation


Den här bloggen är min självterapi. Mitt största problem i Livet är och kommer alltid att vara Peter. Det är min utgångspunkt i den här Bloggen. Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards