luffaren

Direktlänk till inlägg 12 januari 2017

Det sägs att det enda...

Av peter - 12 januari 2017 15:15

...sättet.

Att bedöma styrkan i det vi tycker om eller förtjusar oss över är genom att känna smärtan man får när man förlorar det.

Ligger mycket i de orden.


Människan är skapelsens krona.

Så är nog tanken, vare sig man bekänner sig till Darwin eller till religionerna.


Kronan börjar verkligen hänga på sned.

Kanske har den rent av fallit av för länge sedan?


Jag kommer ihåg en kille som brukade komma in på gamla stället ("Servicekontoret SK City i originaltappning, där golvet faktiskt var ett golv värt namnet, numer vete tusan vad det blivit, en digital kanal eller något, nä, nu överdriver jag, men i alla fall en kanal till de digitala kanalerna").

Det gamla stället var ett ställe där man träffade folk, där folk umgicks.

Inte så mycket nu längre...


Han kommer inte in så ofta längre, eller så gör han det, men jag kanske missar honom, eftersom jag oftast är någon annanstans.

Men i vilket fall så var det här en skön snubbe med en vinterbonad där det stod "Jesus komer snart".

Har man jobbat på ett "golv" ett tag så har man lärt sig hyfsat bra hur man tar folk.

Man läser av, man blir "street".

Den här snubben kunde man riva av ett par ord med.


Jag brukade ge killen en kölapp till vad det nu var, sa välkommen och meddelade oxå alltid att snubben han hade på mössan skulle vara extra välkommen om han mot förmodan hade vägarna förbi Servicekontoret i nåt ärende.

Han tog det bra och meddelade att han troligvis var på väg.

Folkbokföring kanske?

Av Himlen sänd!


Jag avvundades denna kille i hans tro.

Han stod för något.

Ett hopp.


Jag är inte lika hoppfull och närs inte av samma övertygelse.

Men jag menade vad jag sa till honom, vi skulle sannerligen behöva lite mer Jesus här nere.


Problemet just nu är ju att Jesus är "Utan känt Hemvist registrerad".

Han kom, han dog på korset för våra synders skull, han lades i grav, han rullade bort stenen och klev ut och visade sig bland människor ett slag

Sen drog han igen och är sen dess spårlöst försvunnen.


Jag vete tusan egentligen.

Det kan vara så att han drog iväg igen för att han inte gillade det han såg.

Kanske har han även var här i tider efter det med samma nedslående syner.


Men om han av en händelse skulle komma förbi mig för att morsa på "det nya Servicekontoret" så skulle jag be honom att ta med sig lite feedback upp till honom som en gång skapade oss till sin egen avbild.

Jag skulle be honom stryka egenskaperna,avund, hunger efter makt och profit, hämd och ren och skär ondska till framtida generationer.


Det är inga egenskaper han utrustade djuren med, så varför skulle just vi människor få den skiten?

Jag skulle i alla fall inte sakna dem, även om jag en gång haft dem.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peter - 18 juni 2019 19:01

...tid. Ulf Lundell och jag.... Över 35 år. Det är lång tid och tid betyder.     ("den vita viskningen", gitarren som heter så för att den är vit och knappast låter)   Han vet inte vem jag är. Jag tror jag vet vem han är.   198...

Av peter - 29 maj 2019 12:39

...ger sig på Försäkringskassan. Det verkar tillåtet för alla att göra det ideligen....   Nu har jag ju bara 1 dag kvar av min anställning där. Men ett litet försvarstal tänker jag ändå ge dem.   En organisation eller myndighet innehåller...

Av peter - 1 maj 2019 17:10

...igen! Vad är det de inte har fattat av historiebeskrivningen?   I åtminstonde 2 större städer i Sverige marcherar alltså nazister på 1'a maj 2019. Flera 100-tals. Jag kan inte annat än anta att de är väldigt lågbegåvade, men igångsatta a...

Av peter - 18 april 2019 18:42

...Paris! 2 ggr på tågluff i slutet av 80-talet.... 2 ggr på 00 talet som vuxen. Jag har varit inne i Notre Dame med min mamma. Jag föredrar dock Sacre Coeur.   Frankrike var länge mitt favvoritland näst efter Sverige. Numer är Frankrik...

Av peter - 25 februari 2019 16:48

...över saker och ting. Längre....   Det är därför den här bloggen slumrar så sött mest hela tiden. Nu när jag skulle logga in, så kom jag knappt ihåg lösenordet. Men nu blir det i alla fall av.   Det händer att det finns dagar då jag t...

Presentation


Den här bloggen är min självterapi. Mitt största problem i Livet är och kommer alltid att vara Peter. Det är min utgångspunkt i den här Bloggen. Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards