luffaren

Direktlänk till inlägg 5 december 2016

Ligger här och...

Av peter - 5 december 2016 20:40

...klurar.

På en lite knepig grej....


Man börjar ju närma sig döden.

  

Det är ett faktum, man börjar närma sig redan från den dagen man föds.

Det är väl det som verkligen är den biologiska klockan?


Nu när 50 står som nästkommande vägvisare så är det ännu mer påtagligt.

Sista perioden i hockeymatchen.

Lite oslipade skridskor sådär.


Jag kommer att chansa med att ta ut målvakten och lira med 6 utespelare för att få till en förlängning.

Men förmodligen slutar det väl med icing eller en tackling i sargen som man aldrig reser sig från.

Sudden Death!

Men jag hade inte tänkt fastna i de grubblerierna här och nu, men de finns där, var så säkra.


Det knepiga jag tänkte skriva om var något jag just såg på tv.

En 18-årig tjej hade sin bortgångne moder i en urna på bokhyllan.

I Sverige.

Får man ens ha det?


Det hade jag i så fall ingen aning om.

Jag trodde i min enfald att den skulle grävas ned eller spridas för vinden i någon minneslund.

Iof har jag hört att man, hårt sanktionerat från Samhället kan få tömma den i havet också.

Jag har ingen koppling till havet riktigt, förutom de sedvanliga finlandskryssningarna.


För några år sen läste jag om några snubbar som kom över deras polares urna efter hans frånfälle.

De gav sig helt sonika ut på stan, jag tor det var i Göteborg och kastade lite aska lite här och där.

De strödde sin gamla polare på de ställen där han hade hållt till som mest och haft som roligast.

Det blev bedömt som ett brott mot Griftefriden.

Jag kan förstå det!

Det kan inte vara kul att ligga begravd på kroggolv i Göteborg och virvla upp som damm när människorna yr runt och skvimpar drinkar på stället.

Det var det de gjorde nämligen, de spred askan på stans krogar, det var deras begravningståg med gravöl till, kan man anta....


Men det kan kanske vara något även för mig?

Inte kroggolv då alltså.


Men sandlådan på Kristinavägen där jag växte upp, det kan jag tänka mig.

Gåseborg i Viksjö, mm, där borde det också finnas lite.

Pizzerian i Barkarby, som oregano på pizzan.

Så borde man ut i jobblivet också, på golvet på Servicekontoret, där borde det ligga några korn, alldeles klart.

Uggleborg, gamla FK, självklart, där var jag nästan i 30 bast, mitt andra hem.


Äh, jag vet inte, jag tycker det är lite oklart, vad man borde göra med sig.....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peter - 18 juni 2019 19:01

...tid. Ulf Lundell och jag.... Över 35 år. Det är lång tid och tid betyder.     ("den vita viskningen", gitarren som heter så för att den är vit och knappast låter)   Han vet inte vem jag är. Jag tror jag vet vem han är.   198...

Av peter - 29 maj 2019 12:39

...ger sig på Försäkringskassan. Det verkar tillåtet för alla att göra det ideligen....   Nu har jag ju bara 1 dag kvar av min anställning där. Men ett litet försvarstal tänker jag ändå ge dem.   En organisation eller myndighet innehåller...

Av peter - 1 maj 2019 17:10

...igen! Vad är det de inte har fattat av historiebeskrivningen?   I åtminstonde 2 större städer i Sverige marcherar alltså nazister på 1'a maj 2019. Flera 100-tals. Jag kan inte annat än anta att de är väldigt lågbegåvade, men igångsatta a...

Av peter - 18 april 2019 18:42

...Paris! 2 ggr på tågluff i slutet av 80-talet.... 2 ggr på 00 talet som vuxen. Jag har varit inne i Notre Dame med min mamma. Jag föredrar dock Sacre Coeur.   Frankrike var länge mitt favvoritland näst efter Sverige. Numer är Frankrik...

Av peter - 25 februari 2019 16:48

...över saker och ting. Längre....   Det är därför den här bloggen slumrar så sött mest hela tiden. Nu när jag skulle logga in, så kom jag knappt ihåg lösenordet. Men nu blir det i alla fall av.   Det händer att det finns dagar då jag t...

Presentation


Den här bloggen är min självterapi. Mitt största problem i Livet är och kommer alltid att vara Peter. Det är min utgångspunkt i den här Bloggen. Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards