luffaren

Alla inlägg den 25 december 2016

Av peter - 25 december 2016 13:03

...håll.

Trots gårdagens löfte till mig själv om morgondagens bättring, så nödsakas jag smärtsamt erkänna att Juldagsfrukosten fortsatte där Julaftonens matintag avslutades.

Morgonen började med mjukbröd, knäckebröd, smör, ost, älgkorv, prinskorv, köttbullar, skinka, senap, smörgåsgurka, kaffe och o'boy.

En katastrofmix!  


Magen blir som en tvättmaskin som åker än dit, än hit och trots att jag ideligen fyller på med tvättmedel i form av oändliga doser samarin så blir det inte riktigt ordning inne i trumman.

Det bildas luftfickor som inte ens en torktumlare skulle få ordning på.

Möjligen skulle en enkelriktad centrifug kunna göra något åt saken.

Man kanske borde prova laxermedel som sköljmedel?


Jag tror jag växlar ned med pizza eller kebab framåt kvällen för att försöka närma mig något som kan kallas för normal vardag.  


Förra veckan innebar en del för rättsväsendet i Sverige:

En brutal återfallsförbrytare fick sänkt straff för det brutalaste kvinnomordet i mannaminne.

Det var inte brutalt nog tydligen.

Nä,hä!


6 st av de 11 st som misstänkts ha kompanimördat en kvinna i Långhyttan ska sinnesundersökas.

Dessutom har 4 av dem dömts för mord och 2 för medhjälp.

Vad de 5 andra gjort, får vi först veta senare, men snacka om otäck masspsykos.


Jackie Arklöv får inte sin Livstidsdom tidsbestämd.

Han kommer alltså inte ut SNART!

Tack för det, han kan stanna där han är, målandes sina tavlor, eller vad fan han håller på med?


Nu till killen som sköts i Bagarmossen.

"småbarnspappan som mördades av Polisen"

Jag har sett de rullande filmbilderna av händelsen.

Visserligen är det en del märkliga omständigheter, som varför poliserna sköt inifrån bilen, ut genom den egna vindrutan.

7 kulor, varav en tyvärr träffade dödligt.

Men att de sköt med rädsla för eget liv tycker jag är ställt utom allt rimligt tvivel och att de handlade helt rätt likaså.

Snubben hoppar runt som en vettvilling och pekar och gör utfall mot polisbilen med ett pistolliknande föremål som han dessförinnan hotat andra medmänniskor med i närområdet.

Vad skulle de ha gjort Polisen?


Mamman, vars son tog livet av sig på psykmottagningen säger att "vården tog livet av min son".

Det är ju inte riktigt sant, visst har vi en fullständigt otillräcklig psykvård i det här landet, men det var inte sjukvårdarna som mördade, de gjorde nog så gott de kunde, med de bristande resurser de faktiskt hade. 

Killen tog själv livet av sig, ingen annan.

Han fann ingen annan utväg.

Tråkigt, tragiskt, men inte desto mindre så var det just så.


Jag har så oerhört svårt för sånt där.

Att det alltid ska utses någon bortre skyldig.

Vare sig det är mord, naturkatastrofer eller något annat tragiskt så är det alltid någons fel.

Helst någon HELT annans fel, än de i händelsen närvarande.

 Estoniakatastrofen!

Likadant med Tsunamin, till slut blev detta hemska något som regeringen skulle ta ansvar för.

Det finns liksom ingen rim och reson i vissa saker, tycker jag.

Sverige, Landet där syndabockar alltid måste utses, djupt synd tycker jag.


Jag är på väg ut i en mellandagsrea.

På jakt efter ytterligare tv till hushållet.

Sabine skall få en egen!

Det är bara att erkänna att jag styr med för mycket fotboll på den enda befintliga tv'n i hushållet.


Nya teknikprylar är alltid förknippat med ett visst mått av ångest för mig.

Jag tror aldrig att det kommer att fungera, det är mitt utgångsläge.

Jag hoppar utan fallskärm och visst fan kommer jag att slå ihjäl mig, det är så jag tänker.

Sen när det mot konstens alla regler ändå till slut funkar så blir jag stum av förundran.


Igår skulle jag fixa lite Spotifybakgrund, lite Julmusik sådär.

Det slutade med att jag var borta i 45 minuter.

Spårlöst försvunnen.

Det som alltid fungerat förut, fungerade helt plötsligt inte längre.

Det kom inte något ljud.

Jag rev upp alla jävla sladdar och kopplingsdosor mellan nät, högtalare och dator, men inget hände.

Till slut så blev det så varmt därinne i rummet, så jag var tvungen att öppna fönstret på vid gavel.

Till slut fann jag en dosa, en rund sådan, som en snusdosas storlek ungefär.

Aha, volymkontrollen!

Fick avsluta sen med ytterligare en Julaftonsdusch.

Helt slut!


Men Boney M's version av Little drummer Boy, det var värt det....


Presentation


Den här bloggen är min självterapi. Mitt största problem i Livet är och kommer alltid att vara Peter. Det är min utgångspunkt i den här Bloggen. Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards