luffaren

Alla inlägg den 1 mars 2017

Av peter - 1 mars 2017 18:44

...USA"

Jag tror jag har en aning om varför....


"IS ledare uppmanar sina kvarvarande krigare i Mosul att spränga sig själva till döds"

Jag hoppas de drar ut i öknen, gör slag i saken och blir sandkorn som sprids för vinden.


"Bert och Runar i bråk om flyktingpengar"

Asgamar.


Det var dagens stora 3 nyheter, med mina kommentarer under.

Därmed har jag besparat er att hålla koll på nyhetsflödet för i afton.

Dessutom har jag redan berättat för er vad ni ska tycka  


Därmed slut på denna blogg för idag!!!


Men lite till....


Idag mötte jag en människa som med ganska så stor övertygelse hävdade att jag stod i god kontakt med andevärlden.

Jag höll inte med riktigt.


Vi dividerade det lite hit och dit och jag tyckte nog att han hade lite problem med sin egna sändare och mottagare.

Jag höll dock god ton och undvek därmed att stöta mig med hans trosuppfattning.


Han stod på sig, eftersom han ansåg sig vara en en ganska så stor spiritualist och därmed borde veta sånt.

Vi enades till slut om att det bästa nog borde vara om vi kunde se min andlighet som i "vardande", eftersom jag själv enligt egen utsago ännu inte skymtat några gastar som smyger omkring där hemmavid om nätterna.


Jag gillar såna här möten med människor!

De berikar mig!

Jag lär mig massor om mig själv, andra människor, Sverige, andra länder och andra kulturer.

Kanske kan jag även glädja en och annan medmänniska med att vara lite annorlunda mot vad de förväntar sig av ett möte med en svensk byråkrat?

Jag bjuder in till att det spårar ur.


Men nu till mitt egentliga problem.


Vi ska börja med medlyssning.

Det känns lite obra.

Dessutom är det så, om sanningen ska fram?, att alla andra redan haft medlyssning, förutom jag och en till.

Det gäller att dra ut på saker in i det längsta, till slut kan de faktiskt falla i glömska.


Det innebär nämligen att en kollega ska sitta med hos mig och göra mig uppmärksam på mina ticks och tricks.

Och vice versa.


Jag är rädd för att denna eventuella kollega nog kommer be mig lämna mitt digra smörgåsbord med sånt jag faktiskt nog kanske inte borde diskutera med kunder.

Inte om vi diskuterar effektiv betjäningstid i alla fall.


Fotboll, Liverpool, Real Madrid, Aik, Historia, Religion, Ulf Lundell, Charles Bukowski, Hårdrock, Kiss, spanska verbböjningar, el camino, att ge sig ut på luffen när man blir pensionär, självhjälpsgrupper, flygvärdinnor, Sverige kontra Burundi, tilltagande stelhet i min snabbt åldrande kropp om mornarna, stockholms bästa kebabhak, plats 2 och 3 på samma kebablista, charmen i småländsk dialekt, och o*charmen i östgötadialekten, eller ja, ungefär precis allt sånt som jag anser är viktigt i Livet.


Och vad denna kollega mot all förmodan skulle kunna lära sig av mig är nog inte ens med på bordsduken är jag rädd.  




Presentation


Den här bloggen är min självterapi. Mitt största problem i Livet är och kommer alltid att vara Peter. Det är min utgångspunkt i den här Bloggen. Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards