luffaren

Alla inlägg den 27 november 2017

Av peter - 27 november 2017 19:14

...Scorpions.

För två veckor sedan Thåström....


Igår köpte jag biljetter till Iron Maiden.

Det har varit en mängd konserter i år.


Lönerevisionen är min fackliga huvudgärning under året.

Jag jobbar för att andra ska bli så rättvist bedömda som möjligt.

Min egen lön skiter jag i!


Hur jag gillar att dra iväg till caminon i Spanien känner ni till.

Jag går på mark som miljontals pilgrimer vandrat sedan 800-talet.


Jag klurade idag på varför jag gillar dessa saker så mycket.

Jag kom på, eller tror att det beror på att alla dessa tre "happenings" är så mycket större än jag själv.


I jämförelse är jag ingenting.

I jämförelse är jag som ett sandkorn i Sahara.


Jag blir helt enkelt en liten del av någonting väldigt stort.

Det är som om jag lämnar över och bara åker med.

Det handlar om att förminska mig själv och minska allvaret i Livet.


Det här är oerhört nyttigt för mig!


Från att ha varit fullständigt självcentrerad i min onykterhet för att sedan gå till att bli nästan lika självcentrerad i min nyvunna nykterhet så tror jag fullt och fast på att det här är något jag mår mycket bra av och måste fortsätta med.


Jag fortsätter....

Presentation


Den här bloggen är min självterapi. Mitt största problem i Livet är och kommer alltid att vara Peter. Det är min utgångspunkt i den här Bloggen. Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards