luffaren

Alla inlägg den 15 april 2018

Av peter - 15 april 2018 17:35

...Uffes nya.

Ja, jag vet inte så noga....


Rätt dystert låter det som.

Han själv, på gitarr och munspel.

Inspelad på egen hand i hemmastudion.


Äh, det tilltalar inte, det fäster inte.

Det låter bara för tråkigt, to m för en "freak" som mig.


Kvinnorna är inte där längre och han saknar dem inte.

Jag tror att han är en mycket ensam man.

Förmodligen vill han ha det så.


Eller så pallade kvinnorna helt sonika inte längre med honom.

Han hade kanske blivit för bitter även för dem.


På jobbet har chef lämnat.

Hon gjorde det bra.

Ny chef kommer.

Det blir nog bra det med.


Jag har varit iväg på min sista fackliga styrelsesammansättning på FK.

Kanske är det den sista jag är iväg på någonsin.

Det får vara skitsamma i så fall -  jag har ju så inihelvete svårt att sitta still på såna där möten.

Jag trivs bäst i rörelse.


Aik slog nyss Dif.

Ordningen återställd.

Tråkig match dock!


Den Nordiska Motståndsrörelsen ringlade runt i tåg med flaggor i stan igår.

Hur fan är det möjligt?


Förvirrade människor utan mål och mening i sina liv.

Tomma skallar men med ögon fyllda av hat.

Snart försvinner de förhoppningsvis in i historien igen, men ansvaret vilar på oss andra att ge dem en knuff.


Sabine är I Tyskland, i Hannover närmare bestämt.

En mor och dotterresa i den enes fotspår.

Född i brinnande krig 1940.

Jag tror sånt är bra.

En möjlighet som kanske inte återkommer.


Jag hade besök i soffan igår.

Av en podd-mästare.

Det blev drygt en timmes råmaterial.

Ett par personer har bett mig starta en podd, istället för den här bloggen.

De har onekligen en poäng.

Den här bloggen ligger minst sagt i träda och handlar egentligen inte om någonting längre.


Fan vet!

Nåt jävla hantverk måste man väl syssla med?

Jag och fler med mig har nog svårt att se mig med mikrofoner, sladdar, kretskort und so weiter.

Men man kanske måste omfamna det nya?


Det skulle i så fall vara en podd helt tillägnad missbruk, beroende och medmänniskor i samma djävulska soppa.

Det kan nog bli ganska så bra.

Finns inte så många såna i det ämnet tydligen.

Tanken är ju att jag ska intervjua andra också.

Det är ingen enmansshow!

Det kan ju verkligen vara en bra sak, det får mig att släppa på min egen självcentrering.


Som finns där.

Jag vet.

Men jag jobbar på det!

Jag kanske aldrig blir riktigt färdig med det, men så länge jag kliver upp ur sängen varje morgon så har jag chansen!


Den här podden i alla fall.


Håll utkik!

Jag kanske kastar ut en liten bit från gårdagen som en liten demo på fejjan när min tekniker har jobbat färdigt.

Om han orkar vill säga, han kan nog vara rätt matt av gårdagen.

Det skulle jag själv bli av att intervjua mig själv i över en timme.


Nu sjunger han helt plötsligt...ja, Uffe alltså.

Att han inte behöver någon Pilgrimsvandring.

Han behöver bara ett bord och ett glas vin.


Han har ju inte hajjat någonting....

Presentation


Den här bloggen är min självterapi. Mitt största problem i Livet är och kommer alltid att vara Peter. Det är min utgångspunkt i den här Bloggen. Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

allmänt


Skapa flashcards