luffaren

Direktlänk till inlägg 5 februari 2018

Jag har inte varit här på ett...

Av peter - 5 februari 2018 19:11

...tag.

Men nu är jag åter....


Självvald exil är bra ibland.

Att inte skriva när man inte känner för likaså.


Jag är inte hypokondriker.

Däremot känner jag en hypokondriker.

Min pappa är en sådan.


De senaste 30 åren har han enligt egen utsago varit döende i de flesta sjukdomar.

Han har heller inget emot att gå till läkare eller att prata om sina sjukdomar, verkliga eller overkliga.

Det finns heller ingen hejd på de dramatiska operationer han har gjort.

Det har varit en strid på kniven.


Jag har hela tiden sagt att han kommer att överleva oss alla.

Inte illa pinkat av en som är 78 bast!  


Jag skulle nog hävda att jag är motsatsen till hypokondriker.

Till läkaren går jag helst inte alls.

Jag tror nämligen att om jag går dit så får jag en massa sjukdomar som jag helst inte skulle vilja ha.


Nu var jag hos min husläkare i torsdags.

Hitills har jag överlevt.

Men det illavarslande beskedet om mitt tillstånd är nog tyvärr bara skjutet på framtiden.

En massa tuber blod tvingade de av mig.


Mitt armveck ser ut som ett blått pussel.

De skulle kolla både det ena och det andra.

PSA -  det är det som skrämmer mig mest.


Min läkare underströk att jag skulle ha varit där förra året och att det var 2 år sedan jag var där sist.

Vi tog inte upp frågan om hur jag lyckades manipulera mig bort från det besöket och ändå lyckades få ut blodtryckspastiller för ett år ytterligare.

Ömsesidig respekt!


Min tanke gick ändå till sjuksystern som jag fintade upp på läktarn på telefon förra året.

Gissar att jag inte blir lika framgångsrik nästa gång  


Blodtrycket var i alla fall bra.

140/88.

Hjärta och lungor var också finfina

Det pumpar på och andas som det ska.


Till nästa år ska jag i alla fall kolla upp den här tunnelbanereklamen som jag sett skymta förbi.

Läkarbesök via app.

Där jag är hemma och läkaren är någon annanstans.

Borde bli hur lätt som helst att manipulera.


Jag kanske inte ens behöver vara med?

Ska snacka med e-guiderna på jobbet om de kan ge mig några bra tips.


Ajöken!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peter - 18 juni 2019 19:01

...tid. Ulf Lundell och jag.... Över 35 år. Det är lång tid och tid betyder.     ("den vita viskningen", gitarren som heter så för att den är vit och knappast låter)   Han vet inte vem jag är. Jag tror jag vet vem han är.   198...

Av peter - 29 maj 2019 12:39

...ger sig på Försäkringskassan. Det verkar tillåtet för alla att göra det ideligen....   Nu har jag ju bara 1 dag kvar av min anställning där. Men ett litet försvarstal tänker jag ändå ge dem.   En organisation eller myndighet innehåller...

Av peter - 1 maj 2019 17:10

...igen! Vad är det de inte har fattat av historiebeskrivningen?   I åtminstonde 2 större städer i Sverige marcherar alltså nazister på 1'a maj 2019. Flera 100-tals. Jag kan inte annat än anta att de är väldigt lågbegåvade, men igångsatta a...

Av peter - 18 april 2019 18:42

...Paris! 2 ggr på tågluff i slutet av 80-talet.... 2 ggr på 00 talet som vuxen. Jag har varit inne i Notre Dame med min mamma. Jag föredrar dock Sacre Coeur.   Frankrike var länge mitt favvoritland näst efter Sverige. Numer är Frankrik...

Av peter - 25 februari 2019 16:48

...över saker och ting. Längre....   Det är därför den här bloggen slumrar så sött mest hela tiden. Nu när jag skulle logga in, så kom jag knappt ihåg lösenordet. Men nu blir det i alla fall av.   Det händer att det finns dagar då jag t...

Presentation


Den här bloggen är min självterapi. Mitt största problem i Livet är och kommer alltid att vara Peter. Det är min utgångspunkt i den här Bloggen. Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards