luffaren

Direktlänk till inlägg 12 september 2017

Jag har varit borta från det här Livet ett tag...

Av peter - 12 september 2017 13:59

...nu.

Men nu är jag hemma och tillbaka igen....


Hemma igen till det liv jag lever.

Till min vardag där jag har en plats.

För att kunna hitta hem och tillbaka till vardagen så måste man ibland komma bort.

Långt, långt bort.


Där har jag varit nu.

Jag har varit i mitt inre rum.

Där jag kan stänga om mig och lämna allt annat utanför.

Där inne har jag öppnat upp mina fönster för andra saker.

Gardinerna har fått fladdra fritt och dammet har yrt.

Svetten har tunnit ned i mina ögon och jag har viftat mot flugor.

Det har funnits otrolig prakt, men också stor fattigdom.

Jag har kommit i kontakt med min andlighet.


Jag har lämnat min comfortzone och hoppat lite grann ned i det okända och utmanande utan fallskärm.

För mig är det en livsnödvändighet.

En slags självvald exil med det absolut nödvändigaste som ryms i min ryggsäck.


Jag vet lite bättre nu vem den här mannen som bor i mig är.

En man som är 50 kan låta själen leva eller dö.

Vara nöjd med det man har och så ännu ett frö.

Det känns som jag gjort det.


Jag har gått ned ett par kilon, men inte så många jag hade önskat.

Jag har varit i kontakt med sociala medier mer än jag hade önskat.


I övrigt har jag fått ut det jag ville.

Och mer där till.


Jag är en lycklig man.

Ikväll är det Champions Leauge.

Nu ska jag till Palmyra Kebab.

Jag är hemma hos mina tjejer och jag har min dotter inom räckhåll.


Jobbet börjar först på måndag.

Rykten gör gällande att jag måste lämna FK för en ny Arb, givare 2019.

Men det är sånt som får vänta!

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peter - 18 juni 2019 19:01

...tid. Ulf Lundell och jag.... Över 35 år. Det är lång tid och tid betyder.     ("den vita viskningen", gitarren som heter så för att den är vit och knappast låter)   Han vet inte vem jag är. Jag tror jag vet vem han är.   198...

Av peter - 29 maj 2019 12:39

...ger sig på Försäkringskassan. Det verkar tillåtet för alla att göra det ideligen....   Nu har jag ju bara 1 dag kvar av min anställning där. Men ett litet försvarstal tänker jag ändå ge dem.   En organisation eller myndighet innehåller...

Av peter - 1 maj 2019 17:10

...igen! Vad är det de inte har fattat av historiebeskrivningen?   I åtminstonde 2 större städer i Sverige marcherar alltså nazister på 1'a maj 2019. Flera 100-tals. Jag kan inte annat än anta att de är väldigt lågbegåvade, men igångsatta a...

Av peter - 18 april 2019 18:42

...Paris! 2 ggr på tågluff i slutet av 80-talet.... 2 ggr på 00 talet som vuxen. Jag har varit inne i Notre Dame med min mamma. Jag föredrar dock Sacre Coeur.   Frankrike var länge mitt favvoritland näst efter Sverige. Numer är Frankrik...

Av peter - 25 februari 2019 16:48

...över saker och ting. Längre....   Det är därför den här bloggen slumrar så sött mest hela tiden. Nu när jag skulle logga in, så kom jag knappt ihåg lösenordet. Men nu blir det i alla fall av.   Det händer att det finns dagar då jag t...

Presentation


Den här bloggen är min självterapi. Mitt största problem i Livet är och kommer alltid att vara Peter. Det är min utgångspunkt i den här Bloggen. Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards