luffaren

Direktlänk till inlägg 28 juni 2017

2 väntade domar...

Av peter - 28 juni 2017 18:48

...idag.

Arbogakvinnan och Ekeroth bedöms skyldiga för sina respektive brott....


Leif GW Persson berättar i Expressen att det här om Arbogakvinnan har han varit säker på hela tiden.

Är det ens nån som varit osäker undrar jag?

Plats han tar i onödan den karln, GW.


Jag tror vi har ett fungerande rättssystem i Sverige.

Jag tror också att det blir fel ibland.

Inte särskilt ofta, men ibland.


Då ska det som är fel så klart rättas till och ev oskyldig ska ha upprättelse.

I fallet med den här Linna som nyss blev släppt och drog vidare till Kanarieöarna inväntandes rekordskadestånd. Där håller jag mig reserverat avvaktande.

Jag är inte så säker på saken.


Jag har lite svårt för stjärnstatusen medierna utrustade honom med.


Jag kommer ihåg en snubbe som hette Joey Rahman.

Han fick också rekordskadestånd efter att ha blivit både dömd och frisläppt för mord.

Jag var inte så säker där heller.

Det var ett jävla snyftande både här och där vil jag minnas.

Några år senare blev han misstänkt för stämpling till mord i sitt forna hemland Bangladesh.

Ingen rök utan eld liksom....


Jag kommer även ihåg den här Annika Östberg som blev dömd för medhjälp på mord på polis i USA.

Det var ett jävla snyftande drev för att få henne utlämnad därifrån och överlämnad till att studsa ut från en blixtvisit i svenskt fängelse och till den nyvunna friheten.


Det drevet dock glömde informera om var att hon faktiskt varit dömd tidigare i USA för dråp på pojkvän.

+ en hel del annat.


Nja, där var jag inte så säker heller, dessutom såg hon ganska så osympatiskt ut.

Jag har svårt för sånt där snyfteri när vi faktiskt inte vet hur det ligger till.

Eller när det vi faktiskt vet inte förtjänas att snyftas kring.


Det som idag däremot gör mig uppriktigt ledsen är Michael Nykqvists bortgång.

Det verkade vara en riktigt fin kille som dessutom såg väldigt snäll ut.

Jag är rätt säker på att han verkligen var snäll också.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peter - 18 juni 2019 19:01

...tid. Ulf Lundell och jag.... Över 35 år. Det är lång tid och tid betyder.     ("den vita viskningen", gitarren som heter så för att den är vit och knappast låter)   Han vet inte vem jag är. Jag tror jag vet vem han är.   198...

Av peter - 29 maj 2019 12:39

...ger sig på Försäkringskassan. Det verkar tillåtet för alla att göra det ideligen....   Nu har jag ju bara 1 dag kvar av min anställning där. Men ett litet försvarstal tänker jag ändå ge dem.   En organisation eller myndighet innehåller...

Av peter - 1 maj 2019 17:10

...igen! Vad är det de inte har fattat av historiebeskrivningen?   I åtminstonde 2 större städer i Sverige marcherar alltså nazister på 1'a maj 2019. Flera 100-tals. Jag kan inte annat än anta att de är väldigt lågbegåvade, men igångsatta a...

Av peter - 18 april 2019 18:42

...Paris! 2 ggr på tågluff i slutet av 80-talet.... 2 ggr på 00 talet som vuxen. Jag har varit inne i Notre Dame med min mamma. Jag föredrar dock Sacre Coeur.   Frankrike var länge mitt favvoritland näst efter Sverige. Numer är Frankrik...

Av peter - 25 februari 2019 16:48

...över saker och ting. Längre....   Det är därför den här bloggen slumrar så sött mest hela tiden. Nu när jag skulle logga in, så kom jag knappt ihåg lösenordet. Men nu blir det i alla fall av.   Det händer att det finns dagar då jag t...

Presentation


Den här bloggen är min självterapi. Mitt största problem i Livet är och kommer alltid att vara Peter. Det är min utgångspunkt i den här Bloggen. Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

allmänt


Skapa flashcards