luffaren

Direktlänk till inlägg 19 juni 2017

Möten med...

Av peter - 19 juni 2017 15:01

...människor.

Är oftast givande på något sätt....


En del mer än andra såklart och en del önskar man nog att man varit utan.

Men av båda ovanstående går det att lära sig saker.

Man kan ta med sig det man vill ha och lämna resten.


Jag skulle nog säga att jag är ganska öppen.

Är inte speciellt hemlig, den här bloggen är ett tecken på det.

Att jag åker runt och pratar om mig själv är ett annat.

För att kunna möta andra människor så måste man öppna upp.


Det har inte alltid varit så här.

Förr höll jag dörren stängd och drog mig undan gemenskap och samtal med både kända och okända.

Det var först när jag ändrade från stängd till öppen som jag började växa som människa.


Jag önskar att ovanstående skulle gälla för länder, kulturer och religioner också.

Vi kan inte stänga oss inne och resa murar omkring oss.

Inget bra händer i ensamhet och isolation.


Mitt projekt med att ta mig gåendes från Nynäshamn hem till Trollbäcken havererade i tristess.

Igår tog jag mig visserligen från Nynäs till Ösmo, men det var stentråkigt.

Bara jag och en bilväg.


Inte ens jag som är asfaltsindian kan tycka det är kul i mer än 2 mil.

I morse vaknade jag utan några som helst planer mer än att jag visste att jag skulle ut.

Fick en inbjudan och efter lite snabbt kaffe så var jag ute på promenad med en fin gammal vän och två hundar.

Vi gick vid Gammelström och Nyfors.

Det var ett fint möte.


Jag måste säga att att Tyresö är rätt så fantastiskt.

Vatten, sjöar och hav överallt vart man än går!

Jag gillar det.

I Norrort fanns knappt en vattenpöl ens när det hade regnat.


Vi lämnade varann och jag fortsatte ett tag ensam.

Då mötte jag dessa:

 

 

Vad är det för nåt?

Rådjur eller hjort?

Jag gissar på hjort, men vet inte så noga.

I vilket fall ett bra möte.


Det blev i alla fall ganska så varmt efter ett tag.

Jag frågade en man på en bänk om jag fick sätta mig bredvid honom ett slag i skuggan.

Det fick jag och vi började språka om både det ena och det andra.


Det visade sig att han kom från Kamerun och via Barcelona hade han nått till Sverige/Tyresö på 90-talet.

Vi snackade lite fotboll och gårdagen match mellan Kamerun och Chile.

Vi enades om att Kamerun var ganska bra framåt, men att försvaret sög.

Jag förklarade vad jag jobbade med och han berättade vad han jobbade med.

Han jobbade inom hemtjänsten, men bara maj-september.

Resten av året bodde han i Kamerun.


Han berättade att många av de äldre han mötte i sitt jobb nästan aldrig några besök av sina barn.

Så var det inte Kamerun och inte i Spanien heller för den delen.

Där levde man med sina föräldrar.

Jag gav honom rätt i det.


Sen förstod han inte heller varför vi var så ledsna här.

I Kamerun kände han många som knappt hade mat för dagen men de skrattade ändå.

Jag insåg att han förmodligen hade rätt i det också.


Vi tog varandra i hand och skiljdes åt.

Det var ett bra möte!


 
 
Ingen bild

dissertation writing service

13 september 2017 13:57

Super website with a great sharing and amazing stories is ur web.. please keep doing what u do now.. thanks to you.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peter - 18 juni 2019 19:01

...tid. Ulf Lundell och jag.... Över 35 år. Det är lång tid och tid betyder.     ("den vita viskningen", gitarren som heter så för att den är vit och knappast låter)   Han vet inte vem jag är. Jag tror jag vet vem han är.   198...

Av peter - 29 maj 2019 12:39

...ger sig på Försäkringskassan. Det verkar tillåtet för alla att göra det ideligen....   Nu har jag ju bara 1 dag kvar av min anställning där. Men ett litet försvarstal tänker jag ändå ge dem.   En organisation eller myndighet innehåller...

Av peter - 1 maj 2019 17:10

...igen! Vad är det de inte har fattat av historiebeskrivningen?   I åtminstonde 2 större städer i Sverige marcherar alltså nazister på 1'a maj 2019. Flera 100-tals. Jag kan inte annat än anta att de är väldigt lågbegåvade, men igångsatta a...

Av peter - 18 april 2019 18:42

...Paris! 2 ggr på tågluff i slutet av 80-talet.... 2 ggr på 00 talet som vuxen. Jag har varit inne i Notre Dame med min mamma. Jag föredrar dock Sacre Coeur.   Frankrike var länge mitt favvoritland näst efter Sverige. Numer är Frankrik...

Av peter - 25 februari 2019 16:48

...över saker och ting. Längre....   Det är därför den här bloggen slumrar så sött mest hela tiden. Nu när jag skulle logga in, så kom jag knappt ihåg lösenordet. Men nu blir det i alla fall av.   Det händer att det finns dagar då jag t...

Presentation


Den här bloggen är min självterapi. Mitt största problem i Livet är och kommer alltid att vara Peter. Det är min utgångspunkt i den här Bloggen. Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards