luffaren

Direktlänk till inlägg 30 maj 2017

Man går ganska så hårt åt....

Av peter - 30 maj 2017 18:31

...Tiger Woods.

Jag har inget till övers för honom i största allmänhet....


Han var stjärna i en sport ingen förknippar mig med.

Jag är to m ohjälpligt usel i minigolf, därav mitt ointresse för honom.


När han torskade för otrohet och kraschade ett äktenskap med svensk blond Elin betraktade jag hela händelsen med ganska så lågt nyhetsvärde för mig.

Jag tyckte mest tragisk snubbe med uppenbara problem.

Elin fick nästan 900 miljoner för besväret och flyttade väl tillbaka till Sverige?

Bra för henne i så fall.


Hon fick betala ett pris, förmodligen kärlekens pris, men hon fin tröst - nästan en miljard kronor.

Funkar...


Tiger Woods förlorade desto mer:

Omvärldens förtjusning över hur han hanterat sina klubbor och nyklippt gräs.

Sina sponsorer.

Fansen.

Status.

Sin familj som han förmodligen älskade över allt annat.


Men långt innan dess så hade han förlorat sig själv in i missbruk.

Tiger Woods är ett klassiskt exempel på en beroendepersonlighet med hög missbruksprocent.

Han är ett tragiskt exempel på en människa som med en dåres envishet kämpar för att få allt, men som sen i en enkel handvändning ser det falla ur hans händer.

Först osårbar och sen en händelse som får en oanad konsekvens.


Jag tänker inte sälla mig till de som sitter i sina journalistrum och likt gamar kalasar på hans kropp.

Det är jävligt enkelt för dem att göra det!

De förstår faktiskt inte hur det är att leva i ett missbruk där det snurrar jävligt fort utan kontroll.


Jag tycker faktiskt synd om Tiger Woods.

Killen behöver hjälp!

Helt tydligt har han inte fått rätt hjälp hittills.

Hoppas han hittar den själv.


Jag är rätt säker på att han är jävligt ensam just nu.

Det gör rätt ont där innerst inne, där bara han kan känna.

Jag har känt på den känslan.

Det är svår Ångest!


Kanske är han på botten nu?

Bra, i så fall vänder han.

Eller så har han jävligt långt dit?

I så fall kommer hans historia inte att sluta lyckligt.

Den kommer förmodligen sluta med hans död.


Vidare...


Trumps kommunikationschef avgår.

Jag förstår honom verkligen.

Snacka om omöjligt uppdrag.

Heder till Honom!

Heder till hans heder och för att han inte hängde i ett tag till bara för stålarna.


Jag gillar folk som står för saker.

Hade han stannat kvar hade han till slut fallit.

För Trump kommer att falla, var så säkra.

Förut har jag sagt att han inte kommer att sitta i 4 år, för han kommer att förklaras otillräknelig av en kongress.

Jag har ändrat mig.

Nu tror jag inom 1 år.


Här kommer 2 snubbar jag gillar stenhårt.

Den ene är ideligen i ropet.

Den andre har blivit mystiskt tyst.


Båda snubbarna har dock skön humor.

Hoppas de gör ett tv-program ihop.

De passar för varandra.

Det kan ni väl se?


 

       


Jag ser i alla fall knappt skillnad på dem.

Det skulle bli ett jävligt bra tv-program.

Men om vad det skulle handla om?

Det har jag ingen aning....



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peter - 18 juni 2019 19:01

...tid. Ulf Lundell och jag.... Över 35 år. Det är lång tid och tid betyder.     ("den vita viskningen", gitarren som heter så för att den är vit och knappast låter)   Han vet inte vem jag är. Jag tror jag vet vem han är.   198...

Av peter - 29 maj 2019 12:39

...ger sig på Försäkringskassan. Det verkar tillåtet för alla att göra det ideligen....   Nu har jag ju bara 1 dag kvar av min anställning där. Men ett litet försvarstal tänker jag ändå ge dem.   En organisation eller myndighet innehåller...

Av peter - 1 maj 2019 17:10

...igen! Vad är det de inte har fattat av historiebeskrivningen?   I åtminstonde 2 större städer i Sverige marcherar alltså nazister på 1'a maj 2019. Flera 100-tals. Jag kan inte annat än anta att de är väldigt lågbegåvade, men igångsatta a...

Av peter - 18 april 2019 18:42

...Paris! 2 ggr på tågluff i slutet av 80-talet.... 2 ggr på 00 talet som vuxen. Jag har varit inne i Notre Dame med min mamma. Jag föredrar dock Sacre Coeur.   Frankrike var länge mitt favvoritland näst efter Sverige. Numer är Frankrik...

Av peter - 25 februari 2019 16:48

...över saker och ting. Längre....   Det är därför den här bloggen slumrar så sött mest hela tiden. Nu när jag skulle logga in, så kom jag knappt ihåg lösenordet. Men nu blir det i alla fall av.   Det händer att det finns dagar då jag t...

Presentation


Den här bloggen är min självterapi. Mitt största problem i Livet är och kommer alltid att vara Peter. Det är min utgångspunkt i den här Bloggen. Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards