luffaren

Direktlänk till inlägg 25 april 2017

För en del människor är livet som en enda stor...

Av peter - 25 april 2017 17:39

...omöjlighet.

Jag tillhörde de som upplevde livet så....


Jag ville inte vara med.

Jag ville vara en utomstående betraktare av mig själv.

De som befann sig runt omkring mig förstod jag mig inte riktigt på.

Mig själv ska vi inte ens prata om.


De som hade det som de hade, kunde fortsätta med det, men själv ville jag helst ha nåt annat - vad oklart.


Lite nonchalant kaxigt kan tyckas.


Men det var det inte, det var allt annat än det.

Sanningen är att jag var livrädd.

Jag saknade mod inför livet.


Det var oro på morgonen och oro på kvällen.

Däremellan i stort sett ingenting, förutom ännu mer oro.

Känslor som jag inte rådde över, som jag inte förstod.

Rastlöshet.


En flaska av alkohol som ropade kom.

Jag föll rakt ned.

Drunknade.


Idag försöker jag göra det omöjliga i livet möjligt.

Det är svårt för en sån som mig.


Men så länge jag har drömmar och visioner som är verkliga så har jag en chans.

Jag odlar det.


Jag drömmer mig lika mycket framåt som bakåt.

Gjorda resor, framtida resor.


Nostalgi är viktigt för mig!

Jag odlar det oxå!


Jag tänker mycket tillbaka på min egen historia.

På människor jag mött.

Människor som jag lämnat, som lämnat mig.

På saker som hänt, som nästan hänt och sånt skit som inte borde hänt.


Jag är en man som snart är 50.

Det har funnits en tid nu där tankarna på döden har varit en följeslagare.

Och det uppenbart meninglösa i det.

Varför snart dö, när jag precis börjar att älska att leva?

För att inte fastna i det måste jag vara i rörelse, både fysiskt och andligt.

Jag måste hitta nya drömmar, mål och jag måste odla min nyfikenhet.


Våga bli överraskad.

Lite som att hoppa utan fallskärm.

Out from the comfortzone.

Ingen säkerhetslina.


Jag är ingen som så lätt fastnar i grubblerier.

Det finns ingen tid för det, jag måste framåt.

Vid 50 så har man stretat upp för berget och därifrån finns bara en väg och den fortsätter upp.


Jag är varken särskilt sämre eller bättre än någon annan.

Ingen har nånsin anklagat mig för att ha för hög IQ, allra minst jag själv.

Jag tror dock jag har en god portion EQ.

Det räcker för mig.

Dessutom är jag jävligt streetsmart.


Och när jag tänker igenom allt det här.

När jag tänker igenom det jag faktiskt tagit mig igenom.

Förstår jag att jag är rätt så bra utrustad.


Jag har ett hjärta som slår, visserligen med viss hjälp av blodtrycksmedicin.

Så länge den där muskeln pumpar på och inget annat skit händer så fortsätter jag.


Vi har nog bara en stund på jorden och vad som väntar därefter vet nog ingen.

Jag tar chansen!


 
 
Ingen bild

Monica Svedin

25 april 2017 19:50

Vad du skriver bra och tänkvärt Peter🤔
Jag är stolt över att en tid fått vara din dagmamma

Monica

peter

29 april 2017 17:05

Tack så mycket Monica. Det värmde mycket!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peter - 18 juni 2019 19:01

...tid. Ulf Lundell och jag.... Över 35 år. Det är lång tid och tid betyder.     ("den vita viskningen", gitarren som heter så för att den är vit och knappast låter)   Han vet inte vem jag är. Jag tror jag vet vem han är.   198...

Av peter - 29 maj 2019 12:39

...ger sig på Försäkringskassan. Det verkar tillåtet för alla att göra det ideligen....   Nu har jag ju bara 1 dag kvar av min anställning där. Men ett litet försvarstal tänker jag ändå ge dem.   En organisation eller myndighet innehåller...

Av peter - 1 maj 2019 17:10

...igen! Vad är det de inte har fattat av historiebeskrivningen?   I åtminstonde 2 större städer i Sverige marcherar alltså nazister på 1'a maj 2019. Flera 100-tals. Jag kan inte annat än anta att de är väldigt lågbegåvade, men igångsatta a...

Av peter - 18 april 2019 18:42

...Paris! 2 ggr på tågluff i slutet av 80-talet.... 2 ggr på 00 talet som vuxen. Jag har varit inne i Notre Dame med min mamma. Jag föredrar dock Sacre Coeur.   Frankrike var länge mitt favvoritland näst efter Sverige. Numer är Frankrik...

Av peter - 25 februari 2019 16:48

...över saker och ting. Längre....   Det är därför den här bloggen slumrar så sött mest hela tiden. Nu när jag skulle logga in, så kom jag knappt ihåg lösenordet. Men nu blir det i alla fall av.   Det händer att det finns dagar då jag t...

Presentation


Den här bloggen är min självterapi. Mitt största problem i Livet är och kommer alltid att vara Peter. Det är min utgångspunkt i den här Bloggen. Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards