luffaren

Alla inlägg den 25 mars 2017

Av peter - 25 mars 2017 13:30

...helgen.

För 11 år sen....

 

3 dygns hårt drickande!

 

Kaos, nollkoll, ångest, svett, förnedring, maror, förvirring, svek, förnekelse, sjöar av alkohol, blackouter, barn som tittar på utan att förstå, akutbesök av närstående, familj som söker mig -  men jag vill inte vara eftersökt - jag vill helst dö bort , som om jag aldrig hade varit där och efter det -vägen ned till det totala sammanbrottet. 

 

Jag hade blivit en utomstående betraktare av ett liv som jag inte längre ville leva.

Ingen, allra minst jag själv kände längre igen den man jag blivit.

Jag körde mig själv rakt ned till Botten!

Nån drog ur proppen och jag kunde inte flyta längre.

Jag slog hårt på arslet.

 

Den jag såg i spegeln var ett 38-årigt uppsvullet vrak som jag knappt kände igen.

Sanningen var att jag inte ens vågade titta på mig själv längre.

Den själsliga spegeln skrämde mig för övrigt mer är den fysiska.

Det fanns ingen ande eller själ kvar i kroppen som jag bodde i.

Det fanns ingen drivkraft, ingen kraft alls.

Bara kraften i alkoholen och en längtan bort från allt.

 

Jag var ett innehållslöst skal.

Nyttig för ingen.

 

Det var det totala mörkret.

Det märkliga med den där helgen är att jag har rätt så klara minnesbilder.

Jag tror att det har att göra med att den där helgen också står för något annat.

Den helgen blev min räddning, min "turnaround".

 

Måndagen den 27'e mars gick jag ned på knä och blottade strupen.

Ingen högg skallen av mig.

När jag förstått att jag skulle överleva bad jag istället om hjälp.

En kärlek i en omfamnande gemenskap tog redan samma kväll hand om mig och förde mig över till ett varmt och ljust rum

I det rummet har jag har befunnit mig sedan dess.

 

Utan dem och utan dem som älskade mig hade jag inte varit i Livet idag.

Om det är jag tämligen säker.....

 

Jag tackar Er för att jag går och står här fortfarande.

Det enda jag kan lova är att jag alltid kommer att finnas här för Er.

Jag kommer att göra så gott jag kan.

En dag i taget!

Mer kan jag faktiskt inte lova.

 

Men den här medaljen är snart min.

Den kan ingen djävel ta ifrån mig.

Sanningen är att jag ärligen har förtjänat den av egen kraft!

 

Presentation


Den här bloggen är min självterapi. Mitt största problem i Livet är och kommer alltid att vara Peter. Det är min utgångspunkt i den här Bloggen. Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

allmänt


Skapa flashcards