luffaren

Alla inlägg den 20 mars 2017

Av peter - 20 mars 2017 21:05

...självmord.

Det har jag skrivit om förut....


Det är också ett felriktat vapen mot andra.

Mot helt oskyldiga.

Som skadar och sårar.

Skador och sår som kanske aldrig läker. 

Mot relationer, kärlek och framtida drömmar.

Det lämnar efter sig hem och relationer i rykande ruiner.


Att mitt liv inte blev som jag ville.

Eller att jag inte utvecklades till den man jag hade kunnat bli om inte mitt dåliga mående slog mig i skallen är inte mycket jag kan göra något åt.

Det kan anses självvalt.


Jag hade mina val och jag valde fel gång på gång.

Det var inte synd om mig.

Det får jag leva med och det gör jag också.

Jag försöker hantera det.


Men att jag beväpnade mig med missbruket och skadesköt andra runtom mig närstående är en värre insikt.


Denna insikt har har jag haft i stort sett sedan jag slutade dricka.

Ibland gör den sig dock mer påmind än vanligt.

Just nu är en sådan stund.


Det är jävligt jobbigt när just det skeppet kommer lastat...

 

Presentation


Den här bloggen är min självterapi. Mitt största problem i Livet är och kommer alltid att vara Peter. Det är min utgångspunkt i den här Bloggen. Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

allmänt


Skapa flashcards