luffaren

Alla inlägg den 8 mars 2017

Av peter - 8 mars 2017 19:43

...Hallonbergen.

Gör mig rejält nedstämd....


Det är ett oerhört övergrepp på ett demokratiskt rättssamhälle att mörda eventuella vittnen.

Det är det ena, det andra är det oerhört bestialiska sätt det gått till på.


Jag är för hårda straff för den sortens brott.

Livstid, som är livstid - livet ut.

Kasta nyckeln.


Jag har ingen aning om någon, vare sig offer eller gärningsman har invandrarbakgrund.

Däremot gissar jag att det kan vara så.

Precis sånt här spelar SD i händerna.

De to m gnuggar säkert händerna åt sånt här.


Ja, det är tyvärr så som den här polisen Springare säger...

De med invandrarbakgrund är överrepresenterade i brottsstatisktiken.

Både som gärningsman, men också som offer.

Det är viktigt att veta!


Däremot är jag inte så säker på att den just är polisen Springare som ska gå ut med den här informationen.

Han kanske borde sysselsätta sig med att försöka lösa brotten istället?


Det finns såklart bakomliggande förklaringar till att det förhåller sig på det här viset med den grymmare och råare brottsligheten vi ser.

Social utsatthet är en, att vi börjar få ett djupare klassamhälle kan vara en annan.

Missbruk och droger.

Hopplöshet.


Det är inte Springare som är lösningen, inte heller är det SD.

Vete fan ens om det är de andra politikerna som är lösningen.

De verkar faktiskt inte ens kapabla.

Polisen?

Nä.


Jag tror att lösningen är en annan.

Det kan vara så att det är vi som är samhället, vi som bor därute som måste visa att gränsen är nådd.

Jag tror att det är vi som är människor tillsammans med andra människor som måste visa vägen.

Förebilder.

Vuxna.

Levande förorter med allt vad det innbär av service från myndigheter och affärsidkare.


Jag inser att när något sådant här händer så kommer det att vara väldigt svårt.

Vi kommer att vara rädda för att våga!

Vet inte om jag vågar.


Jag vet däremot att jag och mina kollegor försöker göra en skillnad för människor i utsatthet varje dag.


Vi ger och får tillbaka.

Vi behandlar alla likvärdigt, alla är lika mycket värda.


Det är nog fomeln!

Ge, för att få, visa på vägen om det behövs.


Men om vi går tillbaka till det här med invandrare och brott och straff.


Den största andelen med invandrarbakgrund som sitter i svenska fängelser är faktiskt andra nordiska medborgare.

De är alltså skandinaver - norrmän, danskar och finnar.


Det kan också vara bra att veta att i SD's riksdagsgrupp är det fler personer som är dömda eller misstänkta för brott i % räknat än vad de med invandrarbakgrund är överrepresenterade gentemot vanliga "svensson" i %.


Men det här är inget som vare sig polisen Springare eller någon företrädare från SD nämner.

Jag förstår varför!


För övrigt så är det kvinnodagen idag.

Synd att den behövs.

Det gör mig oxå nedstämd.


Jag tycker som regel mer om kvinnor än män, framför allt så är ni mycket vackrare.  



Presentation


Den här bloggen är min självterapi. Mitt största problem i Livet är och kommer alltid att vara Peter. Det är min utgångspunkt i den här Bloggen. Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards