luffaren

Direktlänk till inlägg 24 februari 2017

Dagens stora...

Av peter - 24 februari 2017 19:25

...nyhet!

Kallur lägger av....

 

Jag som trodde hon redan lagt av  

Det är bara att konstatera att man inte riktigt hänger med.

 

Runar ska satsa på trav.

Hoppas han inte får för sig att skjuta sina travhästar när de galopperar.

Vad säger Carola om det?, undrar om hon kan nåt om ridning?

Och precis just där höll mina tankar på att spåra ur.

Jag erkänner!


Magda Gad i Expressen, hon som modigt befinner sig i krigets Irak/Mosul.

Ibland tycker jag hon är helt enastående, ibland.........bara för mycket.

Känns nästan besatt.

Men jag bestämmer mig ändå för att hon är bra.


Jag har lite svårt för besatta personer.

Besatthet är något jag drabbas av själv ibland nämligen.

Det är därför jag vet att det inte blir så bra.

Man blir liksom blind och radiostyrd.


Jag gillar inte drev.

Men jag kan också säga att jag inte längre gillar Mona Sahlin sedan ett rätt så lång tid tillbaka.

Arrogant, spydig och förmodligen kärleksfullt utnyttjad, då gör det ont när man faller.

Jag tycker mest synd om hennes make.

Bosse hette han väl?


En post ledig på Skatteverket!

Kanske en bra reträttpost för Dan Eliasson?

Moms, skatt, deklarationer och allt kommer att försvinna in i ett förvirringens LEAN.


Personbevis ska förbjudas, i alla fall på Servicekontoren.

Jag antar att ingen har något emot när jag står där längst fram och tar den förväntade smällen, dagen D.

Kunden i focus, ja,ja.

Und so weiter, trots att de för länge sen glömt vad det betyder.


Oroligt inom Servicekontorsbranchen.

Kommunikation är viktigt.

Gör om, gör rätt!


Jag har saxat upp för den här backen rätt så länge nu.

Det har varit tungt och bakhalt många ggr, men snart är jag nog uppe.

Kanske går det fort, men stadigt utför sen?


Jag tror det kan bli bra, att bli 50.

Funderar på om jag ska ha liten fest eller en stor fest.

Funderar också om alkohol skall finnas, eller inte finnas.


I veckan gjorde jag skillnad.

Det är faktiskt sällan man kan säga att man gör det.

Jag menar verklig skillnad!

Men i veckan gjorde jag just det och det vidrörde mitt hjärta och kanske någon annans också?


Psykvården är åt helvete.

Hoppas man aldrig hamnar där.

Men det kan man aldrig veta så säkert.

Finns nog en del som tycker jag borde ha befunnit mig där för länge sen.

Men jag hoppas verkligen inte.

Där verkar det råda galenskap där det inte ska vara.


Sabaton är för jävla bra!

Hårdrock och historia i suverän blandning, inte mycket kan bli mycket bättre än så.


Vintern verkar komma tillbaka.

Igår var det verkligen en iskall vind som skar inombords.


Jag längtar till Spanien.


Jag ligger och lyssnar på Lundell här i bakgrunden.

Venus och Jupiter sjunger han om och han gör det bra.

Välkommen tillbaka!


Trump säger att folket i Sverige vet att han har rätt.

Vad vet han?

Om någonting?


Allting har ett slut.

Dags att öppna ytterdörren och kliva ut.

Till tvättstugan!


Det är en av de lotter jag har fått här i Livet.

Tvättskurken kallade de mig i min gamla trappuppgång.

Här har jag än så länge bara varit charmig i största allmänhet och tvättat på de tider man ska tvätta.


Ajöken!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peter - 18 juni 2019 19:01

...tid. Ulf Lundell och jag.... Över 35 år. Det är lång tid och tid betyder.     ("den vita viskningen", gitarren som heter så för att den är vit och knappast låter)   Han vet inte vem jag är. Jag tror jag vet vem han är.   198...

Av peter - 29 maj 2019 12:39

...ger sig på Försäkringskassan. Det verkar tillåtet för alla att göra det ideligen....   Nu har jag ju bara 1 dag kvar av min anställning där. Men ett litet försvarstal tänker jag ändå ge dem.   En organisation eller myndighet innehåller...

Av peter - 1 maj 2019 17:10

...igen! Vad är det de inte har fattat av historiebeskrivningen?   I åtminstonde 2 större städer i Sverige marcherar alltså nazister på 1'a maj 2019. Flera 100-tals. Jag kan inte annat än anta att de är väldigt lågbegåvade, men igångsatta a...

Av peter - 18 april 2019 18:42

...Paris! 2 ggr på tågluff i slutet av 80-talet.... 2 ggr på 00 talet som vuxen. Jag har varit inne i Notre Dame med min mamma. Jag föredrar dock Sacre Coeur.   Frankrike var länge mitt favvoritland näst efter Sverige. Numer är Frankrik...

Av peter - 25 februari 2019 16:48

...över saker och ting. Längre....   Det är därför den här bloggen slumrar så sött mest hela tiden. Nu när jag skulle logga in, så kom jag knappt ihåg lösenordet. Men nu blir det i alla fall av.   Det händer att det finns dagar då jag t...

Presentation


Den här bloggen är min självterapi. Mitt största problem i Livet är och kommer alltid att vara Peter. Det är min utgångspunkt i den här Bloggen. Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards