luffaren

Direktlänk till inlägg 12 februari 2017

Jag...

Av peter - 12 februari 2017 10:33

...tog.

Min första dryga mil igår....


Det var skönt.

Igångsättandet av träningen inför årets camino.

Min lärdom från igår är att det inte är någon "hit" att dricka hinkvis med kaffe innan man ger sig iväg ut i kyla.

Kaffe och vätskedrivande blodtrycksmedicin genererar ofrånkomligen i ett utslag som innebär att "apparaten" som definitivt inte var jamförbar med Manhanttans skyline ens innan, numer mer blev att likna med en imploderad bunker när dropparna skulle fram.

Om den ens gick att hitta?

Mm, jag fick faktiskt en smärre chock där vid ett tillfälle.

Jag tror det var i Bromma.


Jag tog mig i alla fram mellan Kristineberg och ut till Järfälla utan några större pinsamma intermezzon.

Människor var ute på Mälarens is, jag hajjar inte att de vågar.

Det joggades, jag har hitills i mitt liv aldrig sett en leende joggare.


Annars så var det mest jag i min egna lilla värld med skitig snö i stadsmiljö och Hårdrock i lurarna.


Hårdrock var det ingenstans igår i Melodifestivalen.

Inte bland låtarna, inte i framförandet och synnerligen inte i arrangemanget.

Att folk kan titta på den där skiten(jag råkade bara) förstår jag inte alls.

Inte ens Pontare stod att känna igen.

Har han sovit utomhus utan dusch i ett år?


I fredags morse på väg upp från Rådmansgatans tunnelbanestation mot jobbet var jag med om en jobbig grej.

Eller rättare sagt jag såg en snubbe som var ute på ett jobbigt, omöjligt uppdrag mitt i morgonrusningen.

Han såg ut som vem som helst, en kille, väklädd i 35-årsåldern, på väg till kontoret.

Han stannade till framför mig och böjde sig ned för att plocka upp en tom påse tuggummin för att sen slänga det med en fin skjuts rakt ned i närmaste papperskorg.

Ordning på den grabben, tänkte jag, tar upp det han tappat.

Vi gick ett par meter till.

Samma procedur upprepade sig, nu med en rosa/lila postitlapp, eller nåt.

Han stannade, plockade upp det och sen helt sonika - ned med det i nästa papperskorg.

Han visste var han hade stans papperskorgar, det kan jag säga!

 

Nu gick det upp för mig att snubben hade problem.

Är det en fobi eller tvångstanke?

Jag hade kunnat upplysa honom att han säkerligen skulle komma för sent, vart han än skulle.

Men jag sket i det.

Jag har mina mina egna problem, mina ticks och tricks på väg till jobbet.

Om inte annat så måste jag samla ihop mig mentalt inför alla människor jag ska träffa under dagen.


När jag svängde in på Tegnergatan och lämnat honom åt hans vidare öden på Sveavägen så insåg jag att mina egna fobier var rätt bleka vid en jämförelse.

Den med en panisk rädsla för blodtörstiga hundar är visserligen rätt knepig, stan är ju full av dem.

Sen så har jag ju den här med huggormar, den är inte heller att leka med.

Men faktiskt inte i city så vanligt förekommande.

Avslutningsvis så har vi ju en här med hajar, i synnerhet vithajar, den är faktiskt under kontroll.

I alla fall här i Sverige på vintern.


Jag vände mig om och iaktog återigen sopsamlaren.

När han för tredje gången böjde sig ned så förstod jag att han plockade upp allt med lila inslag.

Mm, det gjorde min omsorg kring honom mer uthärdlig.

Allt skit på Stockholms gator är ju faktiskt inte lila.


Jag hoppas han är framme nu, vart han än skulle....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peter - 18 juni 2019 19:01

...tid. Ulf Lundell och jag.... Över 35 år. Det är lång tid och tid betyder.     ("den vita viskningen", gitarren som heter så för att den är vit och knappast låter)   Han vet inte vem jag är. Jag tror jag vet vem han är.   198...

Av peter - 29 maj 2019 12:39

...ger sig på Försäkringskassan. Det verkar tillåtet för alla att göra det ideligen....   Nu har jag ju bara 1 dag kvar av min anställning där. Men ett litet försvarstal tänker jag ändå ge dem.   En organisation eller myndighet innehåller...

Av peter - 1 maj 2019 17:10

...igen! Vad är det de inte har fattat av historiebeskrivningen?   I åtminstonde 2 större städer i Sverige marcherar alltså nazister på 1'a maj 2019. Flera 100-tals. Jag kan inte annat än anta att de är väldigt lågbegåvade, men igångsatta a...

Av peter - 18 april 2019 18:42

...Paris! 2 ggr på tågluff i slutet av 80-talet.... 2 ggr på 00 talet som vuxen. Jag har varit inne i Notre Dame med min mamma. Jag föredrar dock Sacre Coeur.   Frankrike var länge mitt favvoritland näst efter Sverige. Numer är Frankrik...

Av peter - 25 februari 2019 16:48

...över saker och ting. Längre....   Det är därför den här bloggen slumrar så sött mest hela tiden. Nu när jag skulle logga in, så kom jag knappt ihåg lösenordet. Men nu blir det i alla fall av.   Det händer att det finns dagar då jag t...

Presentation


Den här bloggen är min självterapi. Mitt största problem i Livet är och kommer alltid att vara Peter. Det är min utgångspunkt i den här Bloggen. Välkomna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

allmänt


Skapa flashcards